hosbulduk

merhabalar,

ben icinizden biriyim. daha gencliginin baharinda gencecikken kapildim bu ruzgara. bu ruzgar kah savurdu, kah yuvarladi, kah tekmeledi, kah aglatti, kah surundurdu, kah agzimi burnumu kirdi, kah kufretti… evet, doktora ruzgarindan bahsediyorum. ben ingilterede, teoloji dalinda doktora yapan sefil bir vatandasim. baslangic yazisi yazmamin blogun butunlugu acisindan onemli oldugu gerekcesiyle yaziyorum bu yaziyi. blogun isminin ne anlam ifade ettigine gecmeden once sanirim amac ve sisteminden bahsetmek daha uygun olacak.

zihni oldukca karisik olan ben, yabanci dilde kendimi ifade etmenin hircinligini, ezberci bir sistemin urunu olmayi ve zihnimin karisikligini bir tarafa alip kendimi de karsilarina koyup gurestireyim derken bir de baktim ki doktoramin en heyecanli yilindayim (!?=*&%). panik atakla obsesif compulsisif gibi bisey olan psikolojik rahatsizliklara ugramadan bu surecten basarili bir sekilde gecebilmek icin yollar ararken bazi bloglarla karsilastim. yuksek ogrenim ve tez yazma surecleri boyunca karsilasilan zorluklardan akademik hayati kolaylastirmaya yonelik pratik cozumlere, tez danismani ile yasanan iliskilere kadar akademik hayatin ilk adimindaki problemleri konu alan bloglar… aslinda bloglar derken, yalnizca bir blogdan bahsediyorum: http://thethesiswhisperer.wordpress.com/

internet siteleri basta olmak uzere, goz attigim bazi tez yazma yontemleri kitaplarindan ve diger tez magduru vatandaslarin da paylastiklarindan oncelikle edindigim intibayi su sekilde ozetleyebilirim: ‘oooh man come ooooon, you’re not alone!’. sonra dedim ki kendi kendime, neden benim de boyle bir blogum yok? aslinda su da sorulabilir? neden boyle turkce bloglar yok? (belki de vardir ama ben bulamadim). iste bu blogu acmamin baslica sebebi de bu. bir de tabi vakit oldurme firsati kollama da var isin icinde ama bunun uzerinde pek durmak istemiyorum. bu blogda daha cok doktora ve master donemlerim boyunca edindigim tecrubelerimi paylasacagim. tezimin su asamasinda tavsiyelerde bulunmak ya da akil danismanligi yapmak acikcasi koocaman bir cesaret ve ozguven isteyen bir sey sanirim, tabi bir de sey ister errmmm sizde ne derler? heh nitelik, kivrak zeka, analiz yetenegi, elestirel dusunme, ozgunluk…vs.

blogun cok merak edilen ismine gelince, isminin hic bir anlami yok.

sistemine de pek değinmemiş olduk ama neyse, onu zaten zaman gösterecek…

gonulsuz bir yazi mi oldu ne? ama bu blog isinde simdilik gonulluyum, bir tek okuyanim olmasa bile… bu kadar iste…

3 thoughts on “hosbulduk

  1. Merhabalar
    Oncelikle blogunuz hayirli olsun.Manchester doktora ylsy derken bu sayfa cikti karsima .Ben de Ingiltere diyarlarinda master yapan burslu bir ogrenciyim.Doktora icin Manchester universitesine karar vermisken , doktoraya devam edip etmeme konusunda muallakta olmak gibi sacma bir durumdayim.Tecrubeli bir arkadas olarak size danismak istedigim konular var.Ylsy sorunlarini sayfaniza bulastirmak istemedigimden mailimi yaziyorum (ex-cody@hotmail.com) .Sizin icin de uygunsa eklerseniz sevinirim.
    Basarilar dilerim..

sizce?

