kindle’landik

henüz birkaç hafta önce burada şöyle demişim:

 4. kindle: ebook olayi yayginlasali cok zaman oldu ama ben hic isinamadim onlara. ama dusundum tasindim birkac  gun once kindle siparisi verdim amazondan. ben en cok bu aleti, turkiye’ye dondugumde kolay yoldan yabanci  dilde kitaplari satin alabilecegim umuduyla istiyorum. diger taraftan kitap kokusunu bu gercek gibi bile gelmeyen aletle degistirmemin diger bir sebebi, kitap tasimaktan gercekten yorulmam ve icerisinde yuzlerce kitabimin olabilecegi bir alete saskinlikla bakakalmam. pdf’leri okuma konusunda problem olduguna dair elestiriler okudum ve pdf makalelerim benim icin oncelikli simdilik. bu zamana kadar bu aleti almamamin birinci sebebi bu sanirim. henuz elime ulasmadi, merakla bekliyorum.

kindle’ım bu yazdıklarımdan kısa bir süre sonra elime ulaştı. hemen pdf attım birkaç tane. sonra da amazonun sitesinden ücretsiz indirilebilen romanlardan indirdim. sonuç: amazon üzerinden alınan kitaplar için tek kelimeyle harika. okuması çok kolay. hatta altını bile çizebiliyorum istediğim cümlelerin. her yerde kolayca okunabiliyor. reklamında kesinlikle abartmıyorlar. bazen spor salonuna bile yanımda götürüyorum, koşu bandında bile hiç zorluk çekmeden okuyabiliyorum. tek olumsuz yanı herhalde sayfa numaralarını göstermemesi. referans vermek gerektiğinde sorun olabilir.

fakat,

pdf’ler için bu kadar memnuniyet dolu sözler sarfedemeyeceğim. sanırım enpdf goruntusu büyük nedeni yazıları çok küçük göstermesi. büyütme imkanı da var fakat o zaman da sürekli sağa sola oklarla gidip gelmek gerekiyor satırlar ekrana sığmadığı için. en uygun okuma şekli yatay çevirmek sanırım. hem yazılar büyüyor hem de sayfaya sığacak şekilde ayarlıyor kendisi. fakat bu sefer de sayfanın yarısı ya da daha az bir kısmı görüş alanınızda oluyor. tabi benim gibi okuduğunuz şeyin enini-boyunu, sağını-solunu görme gibi bir takıntınız yoksa bu problem de hallolmuş sayılır. kindle siparişi verirken bütün bunları biliyordum, eleştirilerde karşılaşmıştım. dolayısıyla benim için hayal kırıklığı ya da şaşkınlık olmadı.

aletin pil ömrü şaşırtıcı derecede uzun geldi bana. hiç kapatmadığım halde henüz hiç şarj etmedim. her gün şarj etmek zorunda olduğumuz telefonlara alıştığımdan bu kadar mucizevi gelmiş olsa gerek. oldukca hafif ve cok ince.

the all new kindle

hasil-i kelam urune 10 uzerinden 8 veriyorum.

sizce?

