i ♥ mendeley

teknoloji ve akademik araştırmaya yönelik kolaylıklarından daha önce bahsetmiştik. son zamanlarda çokça kullandığım bir programdan var, paylaşmasam çatlarım. eğer benim gibi düzenli olmak konusunda pek yetenekli değilseniz oldukça kullanışlı olan ve fonksiyonlarını ancak keşfetmeye başladığım mendeley adlı referans düzenleme programı işinizi görecektir. işime yarayan taraflarını yazıp birkaç görsel paylaşacağım programla ilgili.

programı en etkin şekilde kullanabilmek için öncelikle http://www.mendeley.com/ sitesinden indirmeniz gerekiyor. ben programı amacına uygun olarak bibliyografyamı düzenli tutmak ve eğer varsa kaynakların pdf kopyalarını da muhafaza etmek için kullanıyorum. pdf kopyasını yüklerken bilgisayardan, bazen yazar adı, kaynak…vs. sizin yazmanıza dahi gerek kalmıyor. makalenin içinden kendi seçip gerekli yerleri yazıyor. her zaman doğru yazmasa da ufak düzeltmelerle iş kolaylaşıyor.

referanslarınızı dilediğiniz formata göre de ayarlayabiliyorsunuz:

benim en çok kullandığım özelliklerinden biri de pdf okuma ve altını çizme özelliği. adobe’nin yeni sürüm satırların altını çizme  özelliğine sahip versiyonunun deneme sürümünü bilgisayarıma daha önce indirmiştim fakat çok büyük olduğundan sanırım, bilgisayarımı yavaşlattı ve kaldırmak durumunda kaldım. bu özellikle mendeley’de karşılaşınca memnun oldum.

bir de yeni öğrendiğim bir özelliği daha var.belki google scholar’dan daha fazla kaynağı ‘search’ özelliği sayesinde elde edebiliyorsunuz. bunun için mendeley’in vebsitesinden giriş yapmanız gerekiyor.

özetle mendeley adlı programın işlevi böyle. hayır, bana herhangi bir reklam ücreti ödemiyorlar 🙂

mendeley adlı program, bibliyografyalarını belirli bir yerde muhafaza etmek isteyenler ve ellerinde daha iyi bir yöntem olmayanlar için harika bir program. kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.

What is Mendeley? from Mendeley on Vimeo.

One thought on “i ♥ mendeley

sizce?

