bir akademik paylasim yontemi olarak sosyal medya

son zamanlarda sosyal medyanin (facebook, twitter, bloglar…vs.) ne kadar populer oldugundan bahsetmem. bu tip ortamlarin insanin sosyal hayatini ne kadar etkiledigini, olumlu ya da olumsuz yanlarini da tartismam. hayatin ortasina cup diye oturmus bu gercekleri nasil en isime yarar sekilde kullanirim, ona kafa yorarim .

yeni arastirma yontemlerini, doktora sureci ve akademik hayatla alakali bloglara ve kitaplara olan ilgim asikar. bu bloglar ve kitaplar genelde egitimciler tarafindan hazirlanmakta. ben egitimci degilim ama egitimci arkadaslarin da bu tarz calismalar yapmalarini can-i gonulden dilerim. sosyal medya bu tarz calismalar icin harika bir ortam hazirliyor. daha cok twitter ve kisisel bloglar sayesinde yuruyen bu guzel ag ile ilgilenen arkadaslar olur belki deyu sizlerle birkac blog ve twitter hesabi olan arkadaslar icin de bir kac fikir verecegim.

1) benim en cok takip ettigim blogun the thesis whisperer oldugunu bilenler bilir. bilmeyenler de artik bilir. yine egitim alaninda ihtisas yapmis bir akademisyen tarafindan kurulmus bir site olup oyle saniyorum ki bu tarz sitelerin en populeridir. daha cok doktora surecini konu alan yazilar paylasilmakta… twitter’dan blogun yazarini takip etmek icin @thesiswhisperer

2) asil alani egitim olmayan fakat akademik arastirma ile ilgili meselelere ilgi duyan bir akademisyen tarafindan yazilan bir blog get a life, phd. ozellikle akademik yazma ile ilgili yazdiklari kayda deger.

3) studious network benim hemen her gun ziyaret ettigim, jennifer adli tatli bir arkadasin master tezi dolayisiyla hazirladigi bir site. jennifer’in bir diger takip ettigim blogu da my studious life, ilgilisine…

4) enisden hayata dair mugla universitesinde bilgisayar muhendisligi alaninda akademisyen olan ve yurtdisinda da cesitli calismalarda bulunmakta olan enis karaaslan’in blogu ozellikle yurtdisi deneyimleri ile ilgili hazirladigi roportajlarla dikkate deger bir blog.

5) phd 2 published adli site de yine doktora ve tezin basim sureci agirlikli meseleleri ele alan guzel bir blog. takipcisiyim.

bunlarin disinda her persembe twitter’da ingiltere saatiyle 18:00’de #Acwri etiketiyle akademik yazma ile ilgili o hafta yapilmis anket sonucuna gore belirlenmis bir konu bir saat sureyle tartisiliyor. diger yaygin iki akademik etiket ise #shutupandwrite ve #phdchat.

sizin bildiginiz ve takip ettiginiz bu tarz bloglar varsa ya da sizin varsa lutfen paylasiniz, egitimci iseniz ve bu tur konularla az cok ilginiz varsa da bilmek isterim. bu blogu 190’a yakin kisi takip ediyor, yorumlariniz beni en az takibiniz kadar sevindirecektir.

4 thoughts on “bir akademik paylasim yontemi olarak sosyal medya

  1. selamlar,
    Begenilmek ve takip edilmek guzel. Yurt disi deneyimleri uzerine roportajlar, son 7 aydir uzerine yogunlastigim bir proje oldu. Yapilmamis (rastlanmamis) bir icerigi duzenli olarak saglamak, ozellikle ogrencilere yeni bakis acilari saglamak farkli bir renk katti bloguma.

    Aslinda hayat, egitim ve akademik hayat uzerine oldukca yogun bir sekilde dusunuyorum ve ogrendiklerimi de paylasmayi seviyorum. Paylastikca bilgimiz artiyor.

    Ben http://tezenzi.wordpress.com u izliyorum mesela 🙂

    Akademik sureclerde kullanilabilecek yazilimlari ve teknik ayrintilari http://www.asuyatuyolar.org dan izliyorum

  2. auyatuyolar’i ben de takip ediyorum ama daha cok twitter uzerinden. science of the invisible’i da paylastiginiz icin tesekkurler, daha once duymamistim.

sizce?

