biri bu cilginliga bir “dur” demeli

akademiyle cok da alakasi olmayan bir konuda yazacagim bu sefer. daha dogrusu biraz serzeniste bulunacagim. mesele aslinda akademik calismalarin icerisinde olan hemen hemen herkesin ortak meselesi: yurtdisina cikarken vize alma cilesi. mesela, akademik bir konferans icin yurtdisina cikmayi planliyorsunuz ve fakat bu “yurtdisi” sizden vize istiyor, cunku guvenmedikleri bir ulkenin vatandasisiniz. tamam, diyorsunuz, boyle gelmis, boyle gidecek, alalim. ustune dunya para veriyorsunuz, vize gorusmesine gidiyorsunuz, orada size bir goz atiyorlar, gunlerce toplamaya calistiginiz belgelerinizi teslim ediyorsunuz bu secilmis insanlara. eksik belgenizin olmamasi sart ama. mesela, gideceginiz yerden davet mektubunu almissiniz, kalacaginiz yer de ayarlanmis, kalacaginiz sure de tum evraklarda yaziyor, fakat ucak biletinizi henuz almamissiniz. o zaman vize alamiyorsunuz. yani yurume gitmeye kalksaniz vize vermeyecekler. diger butun o belgeler gecersiz kaliyor. haa, ucak biletinizi de alin, belgelerinizi tam olarak teslim edin, yine vize alabileceginiz kesin degil. vizeniz pek ala da reddedilebilir ve bir aciklama dahi yapilmayabilir. yani sizin belgelerinizle ilgilenen secilmis ustun kisinin sizi gozunun tutup tutmadigina bagli. tabi bu karar surecinde siz de merakla bekliyor olacaksiniz. gidip akademik bir aktivitede bulunmayi planladiginiz konferans bir anda ikinci oneme dusecek, konferanstan cok acaba vize cikacak mi, cikacaksa konferansa yetisecek mi, yetisecekse kac gunluk olacak, konferansin bitim gunune verilir de bir aksilik olur da ertesi gune kalmak durumu soz konusu olursa ne yapacagim, bunlarin kaygisi sariverecek. cunku profesor bile olsaniz, konferansin organizatoru de olsaniz, ustune para da verseniz, vize cilesini en az 5-7 gun cekeceksiniz. ya da bilimsel fikirlerinizi sadece sizden vize istemeyen ulkelerde paylasacaksiniz.

hakikaten birinin bu cilginlaga bir dur demesi, durduramasa bile yavaslatmasi lazim.

9 thoughts on “biri bu cilginliga bir “dur” demeli

  1. Kesinlikle katilmakla beraber, eger bir devlet universitesinde gorevliyseniz gri pasaport ve yesil pasaport gibi ayricaliklari oluyor. Ornegin bir arastirma gorevlisi gorevlendirme aldiginda emniyetten gri pasaportu icin gecis izni alabiliyor ve bir dilekce yeterli.

    Bu tur ayricaliklar herkes icin olmali ama bilinmesi gerekiyor diye yazdim. Mesela ben arastirma gorevlisiyken bunlari bilmiyordum ve danismanim bu konuda beni bilgilendirmedigi gibi beni vize icin bir turizm acentasina yonlendirmisti. Turizm acentasina gerekli parayi verdikten sonra onlar bir sekilde vizeyi aliyorlar.

    • ben bunu bilmiyordum dogrusu, tesekkurler bilgilendirme icin. doktora ogrencisi oldugumuz ve hatta ingiltere vizesine sahip oldugumuz halde yesil pasaportu olmayan ogrenciler olarak avrupa ve amerika vizesi edinmede ciddi zorluklar cekiyoruz maalesef.

      • Ben artık herkes biliyordur diye düşündüğümden blog’a yazmamıştım. Yeşil pasaportu edinmek kolay değil, yardımcı doçent olmadan alınamıyordu(çünkü üçüncü dereceye inmiş olak gerekiyor) ama yanlış duymadıysam yasa değişti … neyse ayrıntıları yazayım bari blog’a 🙂

  2. Merhaba,
    Konferanslara basvururken gonderilmesi gereken ozetler hakkinda ozellikle de ilahiyat alaninda nereden bilgi bulabilirim? Ayrica ozet kabul edilmeden tebligimi yazmaya baslayamiyorum ama teblig yazmadan once bir ozet yazmak da cok zor oluyor…

    • ozet orneklerini daha once yayinlanmis makale ya da konferans tebliglerinden bulabilirsiniz diye tahmin ediyorum… bu konuda tavsiye verecek konumda degilim ama ben olsam once uzerine teblig yazmayi planladigim konuyu, problemi ve ozellikle de sorulari kafamda tasarlayip onlarin cercevesinde kisa bir metin yazardim ozet olarak. mesela su gibi sorularin cevaplarini icerebilirdi ozetim: konunun onemi nedir, ben ne yapacagim/neyi amacliyorum, hangi yolu izliyorum…vs.

  3. Pingback: Devlet üniversitelerindeki akademisyenler için Yeşil ve gri pasaportun getirdikleri « enisden

sizce?

