academia.edu ile araniz ne kadar iyi?

Tez teslimi arefesinde aklima gelen bir tecrube ve tavsiyeyi paylasmak istedim. Konu basliktan da anlasilacagi uzere academia adli siteyle ilgili. Bu yaziyi okuyan, en azindan bu site ile ilgilenen herkesin academia’dan haberi oldugunu varsayarak giriyorum konuya.

Birkac ay once Kanada’da Toronto Universitesi’nde calisan bir profesorle bir sebep ile irtibata gecmem gerekti. Kendisine yazdigim e-maile cevap olarak bana “Mr. Ozturk” yani Ozturk Bey tarzinda bir hitapla cevap yazdi. Bu e-mailin pesine gonderdigi e-mail’de ise bana “Mr” dedigi icin ozur diledi, benim herhangi bir uyarida bulunmamama ragmen. Mr. degil de Ms. oldugumu nasil anladigini merak ettim. Aklima ilk google geldi. Google’a kendi adimi ve soyadimi yazdigimda ilk cikan link academia’daki hesabimin linki oldu. Muhtemelen yazistigim kisi google’da ismimi aramis, academia sayfama ulasmis, ve fotografimdan Mr degil Ms oldugumu anlamis. Nitekim, sayfanin analytics kismina baktigimda Kanada’da google uzerinden “sevcan ozturk” aramasiyla academia hesabima ulasildigini gordum.

Fakat bu yaziyi yazmamin asil sebebi bu degil. Gecenlerde Isvicreli bir bilim adami ( šŸ™‚ ) ile irtibata gecmem gerekti. Kendisiyle irtibatimdan sonra da academia sayfami kontrol ettigimde Isvicre’den ismimin google araciligiyla arandigini gordum yine analytics kisminda. Her iki irtibatimda herhangi bir is basvurusu ya da onemli sayilabilecek cinsten sebepler icermemesine ragmen, farkettim ki, insanlar kiminle yazistiklari hakkinda daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorlar ve bunu da en kisa yoldan google vasitasiyla gerceklestiriyorlar. Bu gercegi yeni kesfetmesem de bunun onemli olabilecegini yeni farkettim.

academia sayfasinin aslinda herhangi bir sayfa olmadigini dusunmeme bu iki ornek sebep oldu. Sonuc olarak bu sayfadaki ilgi alanlari kismini yeniden duzenlemeye ve akademik anlamda hakkimda ne kadar bilgi gerekiyorsa hepsini dahil etmeye (makale, konusma, vs.) karar verdim. academia’da hesap sahibi olmak ve bunu bir iletisim araci olarak kullanmak herkesin ilgisi dahilinde olmayabilir, fakat en azindan kendini daha uygun sekilde tanitmak isteyenler icin guzel bir metod olabilecegi kanisindayim. Benimle hemfikir olanlara ve fakat academia’nin etkisi uzerine benim gibi pek dusunmemis olanlara da fikir vermesi amaciyla da bunlari belirtmis olayim.

Selamlar.

sizce?

