2015

Üç yıl önce yani 2012’de başlayıp, taslaklara kaydettiğim bir yazıya devam etmek bugüne nasipmiş. Neyse ki o yazıda bahsetmeyi düşündüğüm şeyler hala aklımda. Yazı şöyle başlıyor:

Yeni yıla gireli çoktan bir ay geçmiş bile. Hep, zamanın ne kadar çabuk geçtiğinden bahseder dururuz. düşünüyorum, çok değerli fakat, diğer taraftan, elimde ne kadar kaldığı hakkında hiçbir fikrimin olmadığı, ama kesinlikle bana ait olduğundan emin olduğum tek şey “zaman”. Bu sahip olduğum “zaman”a, sevdiklerimle geçirdiğim, aylaklıkla geçirdiğim, hakkıyla geçirdiğim bütün zaman parçacıkları dahil. “zaman kontrolü” diye yeni moda bir söz vardır, kulağımıza aşina gelen. Tam olarak karşıladığından emin değilim ama tasavvufta ibnu’l-vakt diye bir tabirden bahsedilir. Vaktinin kıymetini bilip yapması gereken vazifeyi vaktinde yapma, içinde bulunduğu vakit neyi gerektiriyorsa onunla meşgul olma gibi bir anlam taşıyan bir sıfattır. Zaman kontrolü tabiri bana nedense bu kavramı hatırlatır hep. Kavramlar üzerinde çok oyalanmadan asıl meseleye geleyim.

Bu yazıda 2012 yılı için hedeflerimi yazacaktım. O yıl için nasip olursa yapmayı planladığım hedeflerimi yazacaktım. Sonra neden vazgeçtim hatırlamıyorum. Hedef koymuş olsam o yılım daha mı verimli geçerdi acaba? Muhtemelen. Bu yazı taslağıyla tam da yeni yıla başladığımız şu zamanda karşılaşmak bana bu sene için plan yapma isteği uyandırdı. Önce, Allah isterse, ömür verir, nasip ederse ben de gereken iradeyi gösterirsem benim bu sene -bebeğimin önceliğim olduğunu da göz önünde bulundurarak- yapmayı istediğim bazı akademik hedeflerim var. Görev aldığım projelerin ya da hayatın akışı içerisinde karşılaşma ihtimalim olan diğer işlerin yanı sıra benim bu yıl için başarmak istediklerim: 1. En az iki adet konferansta bildiri sunmak. 2. Uluslararası dergilerde iki makale yayınlamak ya da yayın için onay almak. 3. İki adet “book review” yayınlamak ya da yayın için onay almak. 4. Bir adet proje taslağı hazırlamak.

3 thoughts on “2015

  1. Başarılar dilerim sevcancigim, bebekle hele ilk seneler baya zor oluyor, biraz daha rölantide gidiyor, bana kalırsa hepsini bire düşürmekte fayda var, en azından ilk yıl için, tabi bebeğe de bağlı, iki tane olursa ne ala, ancak herdeye ragmen hedef koymak kesinlikle cok vok iyi oluyor, yoksa insan birakirsa bebek 24 saatini hatta daba fazlasini rahatlikla alaabilir.Allah yar ve yardımcın olsun, bloguna takip ediyorum, istifade ediyorum. Sevgi ve selamlar…

    • elimde birikmis malzemelere guvenerek iki dedim feyza yoksa birer tane bile yeter aslinda su halimle 🙂 yine de basaracagimdan eminim desem yalan olur.

  2. Pingback: Dinleyici Gozunden Iyi Bir Sunum | akademi notlarim

sizce?

